Четвер, 21.11.2024, 12:25
ВІДДІЛ ОСВІТИ КРОПИВНИЦЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гость | RSS
Меню сайту
Останні матеріали
[28.01.2020]
Паспорт програми місцевого бюджету на 2020 рік (5) 
[28.01.2020]
Паспорт програми місцевого бюджету на 2020 рік (4) 
[28.01.2020]
Паспорт програми місцевого бюджету на 2020 рік (6) 
[28.01.2020]
Паспорт програми місцевого бюджету на 2020 рік (3) 
[28.01.2020]
Паспорт програми місцевого бюджету на 2020 рік (2) 
[28.01.2020]
Паспорт програми місцевого бюджету на 2020 рік (1) 
[28.01.2020]
Наказ начальника відділу освіти Кропивницької РДА від 16.01.2020 року № 12-аг "Про затвердження бюджетних програм на 2020 рік" 
[13.01.2020]
Положення про відділ освіти Кропивницької районної державної адміністрації Кіровоградської області 
Статті
[29.11.2017]
Графік ЗНО-2018
[25.10.2013]
Виховуємо вдячних та турботливих нащадків
[23.09.2013]
Освітні округи
[23.09.2013]
Про роботу освітніх округів Кіровоградського району
[23.09.2013]
Про роботу опорних навчальних закладів району
[20.09.2013]
Порядок проходження медогляду учнями ЗОШ
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Травень » 16 » Учителі-словесники ЗНЗ Кіровоградського району відвідали лекцію викладача Колумбійського університету Юрія Шевчука
09:00
Учителі-словесники ЗНЗ Кіровоградського району відвідали лекцію викладача Колумбійського університету Юрія Шевчука

Учителі-словесники ЗНЗ Кіровоградського району відвідали лекцію викладача Колумбійського університету Юрія Шевчука

Що таке «мовна шизофренія», де вона зустрічається та які її наслідки для мови – у КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського» відбулася лекція відомого мовознавця, викладача Колумбійського університету Юрія Шевчука. На цій зустрічі були присутні і вчителі української мови та літератури, зарубіжної літератури загальноосвітніх навчальних закладів Кіровоградського району.

У лекції «Мова й ідентичність в Україні після Революції Гідності», яку Юрій Шевчук привіз до Кіровограда, розкривається суть самого явища «мовна шизофренія», розповідається про її початки і можливі наслідки.

«Мовна шизофренія – постійне поєднання української і російської мов. Я пропоную розрізняти дві основні форми мовної шизофренії. Перша – окремі мовці спілкуються кожен окремою мовою, але розуміють один одного. Друга – коли окремі мовці користуються одночасно, без розбору і правил, двома мовами», – підсумував лектор. Звісно, після лекції у слухачів виникало безліч питань, з певних причин неозвучених, провокаційні фрази лектора спонукали до дискусії щодо усвідомлення українцями національної ідентичності, підштовхували до глибоких роздумів щодо існуючої проблеми україномовного виживання та пошуку шляхів виходу з мовної кризи.

Як зазначає викладач КДПУ ім. Володимира Винниченка Олександр Ратушняк, «Юрій Шевчук, навчаючи студентів-іноземців української мови, зіштовхнувся з тим, що в медіапросторі України майже немає зразків сучасного чистого україномовного продукту для навчання його студентів, не засміченого російською присутністю. За цим криється прихований геноцид за мовною ознакою титульної нації! Саме про це пан Юрій розпочинає публічну дискусію своїми виступами. Для того, щоб подолати хворобу, її треба спочатку діагностувати!». Тож місія вчителів української мови докласти максимум зусиль, щоб вплинути на явище роздвоєності мови в Україні, очистити українську від «мовного сміття», максимально сприяти розвитку та функціонуванню рідної мови, і, всупереч песимістичним прогнозам Юрія Шевчука, своїми діями та діями своїх учнів стверджувати «Українській мові – жити!»

Категорія: Новини | Переглядів: 452 | Додав: nata_vuh
Відділ інформує
Форма входу
Пошук
Категорії розділу
Новини
Календар
«  Травень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Корисні посилання
glorikum © 2024
Хостинг від uCoz