Одним із
основних напрямків діяльності районного методичного кабінету є робота з обдарованими дітьми. З цією метою
розроблена система заходів щодо реалізації
програми «Обдаровані діти і молодь» на 2007-2012 роки. Слід зазначити, що
протягом 2010-2012 років здійснювалась відповідна робота:
1.
Поновлено банк даних "Обдарованість” (вчителів,
які працюють з обдарованими учнями).
2.
З
15 вересня по 15 жовтня 2011 року проведено Місячник
молодого вчителя.
3.
В жовтні 2011 року проведено
шкільні та в листопаді-грудні - районні олімпіади з базових дисциплін.
4.
На базі Бережинської ЗШ І-ІІІ ступенів працює опорна школа з проблеми: «Системно-діяльнісний підхід в управлінні школою на
основі впровадження нових технологій, виховних інновацій. Організація роботи з
обдарованими дітьми.»
(керівник: Буртак К.В., директор).
5.
16-17 листопада на
базі Харківського інституту обдарованої дитини відбулася Всеукраїнська
науково-практична конференція з питань виявлення та розвитку обдарованої
дитини, у якій взяв участь районний методкабінет (Смоліна О.С., завідувач РМК).
6.
В січні 2012 року проведено нараду для
заступників директорів з навчальної роботи з проблеми: "Розвиток
творчої активності, педагогічної майстерності, шляхом організації внутрішкільної
методичної роботи з педагогічними кадрами” (керівник Смоліна О.С., завідувач
РМК).
7.
15 лютого 2012 року на базі Оситнязької загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів заплановано
проведення семінар-тренінг для заступників
директорів з виховної роботи, педагогів,
які працюють з обдарованими дітьми з
питань виявлення, навчання та розвитку здібностей обдарованих дітей (керівник
Шпак А.Ю., методист РМК).
8.
У 2011/2012 навчальному році вивчається
досвід роботи з питань розвитку обдарованої дитини вчителя англійської мови Філоненко Н.В. з проблеми «Розвиток творчої особистості шляхом впровадження
інноваційних технологій та урізноманітнення форм і методів у виробленні
граматичних навичок при вивченні англійської мови».
9.
Постійно проводяться
індивідуальні та групові консультації для педагогів різних фахів з питань
роботи з обдарованими дітьми.
10.
Вивчається та поширюється передовий педагогічний досвід кращих
учителів-предметників району(міста), області, України.
11.
Здійснюється моніторинг якості навчальних досягнень учнів,
результативності виступів учнів навчальних закладів району в олімпіадах, конкурсах, змаганнях різних рівнів.
12.
На базі РМК працює дистанційний консалтинговий
Центр з питань організації роботи з обдарованими учнями.
13.
Розроблені методичні рекомендації щодо роботи
з обдарованими учнями.
Так, у 2010/2011 навчальному році до участі в МАН було залучено 20 школярів з 9 навчальних закладів: Аджамська,
Грузьківська, Іванівська, Калинівська, Катеринівська, Крупська, Федорівська ЗШ,
Веселівський, Созонівський НВК. У 2011/2012 навчальному році слухачами МАНУМ є 19 учнів з 10 навчальних
закладів району: Аджамська, Калинівська, Катеринівська, Крупська, Могутненська,
Оситнязька, Первозванівська, Федорівська ЗШ, Веселівський, Созонівський НВК.
Учні-слухачі Кіровоградської
Малої академії наук учнівської молоді обрали наступні секції: українська мова,
англійська мова та література, географія, біологія, хімія, математика,
інформатика, авіація та космонавтика, мистецтвознавство, право.
За підсумками конкурсного набору в МАН учнівської молоді
в 2011/2012 навчальному році визначено 5 учнів
Могутненської (3 учні), Оситнязької, Первозванівської ЗШ, які зараховані у наукові відділення.
Отже, педагогами даних
навчальних закладів приділяється належна увага щодо роботи з обдарованими
учнями та їх залучення до участі в конкурсному наборі
МАН.
Слід зазначити, що створений в методичному кабінеті
відділу освіти банк даних «Обдарованість»,
у 2011/2012 навчальному році нараховує 276 учнів. Кількість учнів зменшилась порівняно з
минулим навчальним роком (288 учнів).
На виконання районної комплексної програми „Обдаровані діти і молодь"
на 2007-2012 роки постійно впроваджуються ефективні засоби та технології
пошуку, навчання і виховання обдарованих дітей та молоді, створюються умови для
творчого розвитку особистості, системи профільного навчання.
Так, у 2011-2012 навчальному році загальноосвітні навчальні заклади району
обрали наступну профілізацію:
-
філологічний,
технічний (Аджамська ЗШ);
-
технологічний
(Володимирівська ЗШ);
-
філологічний
(Івано-Благодатненський НВК, Калинівська, Кіровська ЗШ);
-
математичний
(Клинцівська ЗШ);
-
географічний
(Оленокосогорівська ЗШ);
-
історичний
(Созонівський НВК).
Класи з поглибленим вивченням предметів працюють за відповідними
навчальними програмами (поглибленими), затвердженими МОН України в таких
загальноосвітніх навчальних закладах:
-
Аджамська,
Вишняківська, Грузьківська, Катеринівська, Кіровська, Крупська, Миколаївська,
Оситнязька, Соколівська ЗШ, Созонівський НВК: українська мова;
-
Клинцівська,
Могутненська ЗШ: математика;
-
Олексіївська ЗШ: географія.
Допрофільна освіта: Бережинська ЗШ – українська мова; Миколаївська ЗШ – географія.
У школах району постійно проводяться наступні заходи:
- тренінги
«Обдарований учень – самодостатня особистість» тощо;
-
психолого-педагогічні вернісажі ідей «Від творчості педагога до творчого учня»;
- систематична
робота щодо залучення обдарованих учнів у роботі МАН.
У районі зареєстровано одне шкільне
наукове товариство «Ерудит» (Созонівський НВК). Наукове товариство
працює за природничо-математичним (керівник Гришина Н.О.) та філологічним напрямками (Щербина С.В).
Така робота сприяє вдосконаленню роботи з обдарованою молоддю, активному
залученню їх до науково-дослідницької, експериментальної та винахідницької
діяльності.
Інформація про хід виконання програми постійно
заслуховується на колегіях, нарадах директорів («Про результати районного та обласного етапів Всеукраїнських олімпіад з
базових дисциплін», 2010 р.; «Організація діяльності шкільних наукових
товариств та результативність участі школярів району в Кіровоградській МАН
учнівської молоді», 2011 р.).
Вчителі загальноосвітніх навчальних
закладів забезпечують діяльнісний характер навчання (рольові ігри, проектна
діяльність, групова робота), застосовують диференційований підхід до
навчального матеріалу з урахуванням перспектив його використання, використовують різноманітні технології навчання, в тому
числі й інформаційні, які створять нові можливості
для активізації пізнавальної діяльності, розвитку творчого мислення учнів,
використовують активні та інтерактивні форми і методи навчання, які сприяють всебічному
розвитку особистості. Педагоги вдосконалюють свій науково-методичний рівень
шляхом самоосвіти та участі в різних формах методичної роботи.
Методист РМК
Шпак А.Ю.